DNEVNIK JEDNOG MAJSTORA - Problemi sa neovlašćenim serviserom

Blog

Dragi dnevniče,

Stiže mi poruka od jednog poznanika, upoznao sam ga pre godinu dana, u kojoj piše: "Jaoj, Majstor Žare pomaži, izradio me čovek. Sad ne mogu da ga dobijem na telefon. Da li ga možda znaš..."

Neću sa tobom podeliti celu prepisku, ali u pitanju je bio neovlašćeni serviser koji nije profesionalno ugradio klima uređaj prema preporuci i zbog kojeg se nije uvažila garancija na uređaj.

Ovo me je motivisalo da napišem tekst u kojem ću te upoznati sa problemima koje neovlašćeni serviseri nose sa sobom.

1. PROBLEM: Kašnjenje

Ti: "Dobar dan, da li biste mogli u četvrtak da dođete u 11h da mi ugradite klima uređaj?"
Neovlašćen serviser: "Naravno, vidimo se."

(Sedam dana kasnije...)

Ti: "Dobar dan, dogovorili smo se u četvrtak prošle nedelje da ćete doći, evo sada je petak još uvek Vas nema."
Neovlašćen serviser: "Jaoj, znate, skroz sam zaboravio. U gužvi sam baš, sezona je. Evo dolazim sutra sigurno."

(Stvarno se pojavi)

2. PROBLEM: Ubeđivanje

Ti: "Naša zamisao je da ovde bude ugrađena klima, uklopiće nam se u enterijer i neće direktno duvati na nas..." (prekida te neovlašćeni serviser, jer njemu to ne ide u korist)
Neovlašćen serviser: "Jao, teško, moraću da bušim ovde, pa to razvući na ovu drugu stranu, a mora da bude s ove strane, pa će se videti kablovi, a nije po preporuci..." (nastavlja on dok ne odustaneš).

neovlasteni-instalater

3. PROBLEM: Neadekvatan alat

Neovlašćen serviser: "Komšija, jel imaš možda burgiju tu negde? I hajde mi molim te ponesi merdevine, trebaju mi za spoljnu".

neovlasteni-instalater-02

4. PROBLEM: Cena montaže?

Ti: "Majstore, hvala. Rekli smo 70€, jel tako?"
Neovlašćen serviser: "Jesmo, ali će ipak biti 80€. Nisam u opšte očekivao da ću morati da bušim armiran beton, video si da sam morao svoj materijal da iskoristim da bih dopunio ovde, nije bilo dovoljno tvog..." (i tako dok ne platiš).

5. PROBLEM: A šta je sa garancijom?

Ti: "Samo pitanje, u radnji su mi rekli da mi instalater koji ugradi klimu popuni ovaj obrazac i prijavi uređaj kako bi se uvažila garancija".
Neovlašćen serviser: "A to ti ja ne mogu uraditi. To vidi sa njima šta ćeš i kako ćeš, ja sa njima ne sarađujem".

6. PROBLEM: Krivac?

Ti: (misliš u sebi ili komentarišeš drugima) "Jaoooj, šta sada da radim? Platio sam ugradnju, platio uređaj, ali me ovaj Z@!€B*? i sada nemam ni garanciju, niti mi uređaj radi kako treba. Kome sada da se obratim, da li da ga tužim?"
(Pozivaš broj instalatera, kada se čuje na drugoj strani linije: Izabrali ste nepostojeći broj...)

Neovlasteni-serviser-feature

Nadam se, dragi dnevniče, da sam ti pomogao da uvidiš razliku. Ne kažem, nije nemoguće da će ti se slični problemi dogoditi i sa ovlašćenim serviserima, ali ukoliko neka osoba napravi grešku, firma koja ti je preporučila instalatera poslaće drugog i uvažiti svaku ispravku i garanciju.

Pored toga, ovlašteni serviseri mogu da ti popune sve formulare koji su neophodni kako bi ti se uvažila garancija, kako bi ti se uvažilo produženje garancije i/ili reklamacija. A cena koju se dogovorite pre ugradnje, ostaće ista i nakon. 

Verovatno ćeš sada i da komentarišeš, da li u sebi ili naglas, da su ovlašteni instalateri skupi, ali ovlašćeni serviser donosi svoj alat, troši svoj materijal i, ukoliko ne može sam da izvede instalaciju, sa sobom povede kolegu, ispoštuje dogovoreno vreme i postavi uređaj na mesto gde je najbolje, ne na mestu gde je najlakše. 

I da, ovlašćeni serviseri će ti uvek rado dati besplatan savet, koji možeš ili ne moraš da uvažiš. A ako ne znaš kome da se obratiš, znaš da ti Majstor Žare i ceo Energy Net tim stoje na raspolaganju.

Do narednog puta,

Tvoj Majstor Žare.

Za sve dodatne informacije i pitanja, piši našem Majstor Žaretu na mejl majstorzare@energynet.rs. Za još zanimljivosti prati nas na Facebook-u, Instagram-u, LinkedIn-u, Twitter-u i YouTube-u.